Your country and preferred language.

Select your country Select language

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.

Menu
Search options
Close

Welcome to the largest bookstore in Sweden

Here you will find virtually everything that has been published on the Swedish book market in the last hundred years.

  • Safe payments and 21 days return policy with standard terms of delivery
Marketing goes digital : 12 Practices for business success

Marketing goes digital : 12 Practices for business success

Hardcover book. Ekerlids. 1 ed. 2016. 286 pages.

Fine Condition. Dust jacket Missing.

Flat rate shipping Sweden: 62 SEK
Pay with Swish

Publisher's information

ISBN
9789188193902
Title
Marketing goes digital : 12 Practices for business success
Author
Eriksson, Johan
Publisher
Ekerlids
Year of release
2016
No of pages
286 pages
Binding
Flexband
Size
157 x 232 mm Spine width 20 mm
Weight
590 g
Language
English
Description
Marketing goes digital är den nya bibeln för företag och företagare som anser det viktigt att hänga med i sin digitaliserade samtid.
Den är skriven av Johan Eriksson och David Ståhlberg, två ledande experter inom digitalisering med bakgrund inom företaget Google.
Boken reder ut begreppen kring en rad trender inom
marknadsföring båda med bakgrund i digitalisering. Författarna pekar på det som verkligen ger resultat, inte på vad som är mest i ropet just nu. De vägleder läsarna genom allt från hur man bäst organiserar sig för förändring och innovation till hur man arbetar med modeller och konkreta verktyg för att effektivisera sin sälj- och marknadskommunikation.
Bokens kärnbudskap är att man istället för att haka på varje dyr marknadsföringstrend inom digitalisering, ska satsa tid och pengar på sin organisation. För att överleva måste man samla medarbetare omkring sig som är nyfikna och vetgiriga och skapa en arbetskultur som premierar nya idéer, även i de fall det innebär kritik mot det egna ledarskapet, menar författarna.
Till stöd för sin teori har de några av världen främsta marknadsförare inom digitalisering. Boken innehåller en rad spännande intervjuer med världsnamn som: Avinash Kaushik (Google), Martin Lindström och Yasuhari Sasaki (Dentsu. Inc).
Boken är både en inspirationsbok och ett handfast verktyg att använda sig av. Varje kapitel innehåller konkreta förslag och checklistor på hur man, på ett enkelt sätt, kan omsätta Johans Erikssons och David Ståhlbergs idéer till handling.
Marketing goes digital är skriven på engelska.